DITIS HR kan je imago als werkgever vergroten zodat je het juiste talent weet aan te trekken
Op zoek naar getalenteerde mensen voor jouw bedrijf? Wie de beste mensen uit de markt wil halen, moet kunnen laten zien waarom juist hun bedrijf zo leuk is om voor te werken. In het kort is dit Employer Branding. Of je een groot bedrijf bent of juist een kleine ondernemer – iedereen kan aan de slag gaan met hun image als werkgever om zich op een positieve wijze te onderscheiden.
Wij helpen je je te onderscheiden van je concullega’s
In een dorp met één warme bakker is het vaak niet moeilijk om goed personeel te vinden. Maar in een kleine stad met tien warme bakkers en een tekort aan personeel, kan het uiterst moeilijk zijn. Hoe onderscheid je je als werkgever in positieve zin van je concullega’s? Op zo’n moment wordt het van belang je niet alleen als warme bakker, maar ook als warme werkgever te profileren. Je wilt namelijk dat het schaarse, goede personeel voor jou kiest.
Daarom speelt, zeker in een overspannen arbeidsmarkt, Employer Branding een rol. Niet alleen aan de bovenkant van de arbeidsmarkt, maar ook – of misschien wel juist – aan de onderkant van de markt. Denk hierbij aan call-center medewerkers, winkelpersoneel of medewerkers in de horeca. Dit geldt ook voor zorginstellingen die aansprekend willen zijn voor jongeren of juist zij-instromers die ook voor andere branches kunnen kiezen.
Wij doorbreken samen de negatieve beeldvorming voor bepaalde functies
Soms moet je niet alleen concurreren met andere werkgevers maar ook met stigma’s bij bepaalde functies. De zorg is stressvol en werken op een tankstation is gevaarlijk en saai. Er zijn organisaties die deze negatieve beeldvorming weten te doorbreken en zelfs wachtlijsten hebben voor potentieel nieuw personeel. Dat is niet altijd het gevolg van een heel andere manier van werken, maar vooral van de manier van communiceren over die manier van werken. De manier waarop je je organisatie als onderscheidend prettige werkgever in de markt weet te zetten.
DITIS helpt jou met je arbeidsmarktcommunicatie. Daar zijn we goed in en we zijn daarmee ook in de prijzen gevallen. Niet omdat we een mooi verhaal hadden bedacht, maar omdat het verhaal dat we bedacht hadden ook het gewenste resultaat bracht! (Werf & Vakjury Award 2019, samen met Total Nederland voor de beste Recruitmentcase)
Wij laten zien hoe je ook echt een betere werkgever kan worden
Soms is een mooi verhaal niet genoeg. Het is van belang dat ‘het plaatje’ wel congruent is met de realiteit. Sprookjes worden heel snel doorgeprikt. Soms moet je iets als werkgever veranderen om aantrekkelijker te worden. Wij kunnen je laten zien wat dit dan is.
Dat doen we door ons te verdiepen in jouw organisatie. Te onderzoeken waarin je al een fijne werkgever bent en ook de zere vinger te leggen op die plekken waar je veel kan verbeteren. We kijken daarbij naar het ‘laaghangend fruit’, maar ook naar die zaken die tijd en aandacht vergen. Juist een goede werkgever durft immers ook te laten zien waar hij nog aan het leren, ontwikkelen en verbeteren is.
Potentiële medewerkers willen vaak graag deel uitmaken van dit soort processen. De win-win is dan dat dit tegelijk ook leidt tot een veel grotere verbondenheid en loyaliteit. We verbinden onze bevindingen dan aan een communicatieplan of een recruitmentproject en zetten jou als topwerkgever in jouw markt!