TankWerk

De tankstation branche heeft een slecht imago. Hoe vind je in een krappe arbeidsmarkt goede werknemers? Wij gingen de uitdaging aan.

Uitdaging

De tankstationsector kampt met een groot arbeidstekort. Dit tekort wordt enerzijds veroorzaakt door een krappe arbeidsmarkt. Anderzijds heeft de tankstation branche een slecht imago waardoor werving van gemotiveerde medewerkers een uitdaging is.

 

Project

DITIS HR ontwikkelde een nieuw wervingsconcept genaamd ‘TankWerk’ gericht op het aantrekken van gemotiveerde kandidaten voor service-, verkoop- en managementfuncties op tankstations door heel Nederland. TankWerk werkt volgens de principes van open hiring, waarbij motivatie centraal staat in plaats van werkervaring of achtergrond. De combinatie van creatieve employer branding, innovatieve IT-oplossingen en een vriendelijk recruitment team, maakt het werving- en selectieproces gestroomlijnd zonder het belang van menselijk contact uit het oog te verliezen.

 

Resultaat

TankWerk heeft geleid tot een 62 procent toename van het aantal kandidaten. Sollicitanten beoordelen het wervingstraject met gemiddeld een 9,1 en het verloop van nieuwe medewerkers ligt 44 procent onder het branche gemiddelde; een ongekend succes.